torsdag 17 november 2011

Upp me tuppsen kl sjo ! Släppt upp pållarna i det vidriga vädret.
Määän...
Nu är jag laddad med frukost och väntar på att Didi och hennes söta rumpa ska komma hit.
Hon ska visa mig och min pålle var skåpet ska stå.

Jag och min pålle hade en liten incident för ca 2 veckor sen.
Vi red en kväll längt vägen i tortuna, plötsligt får min häst ngt fnatt, tvärvänder och studsar omkring. Tackar så va ingen bil i närheten.
Efter att ha försökt få min häst att gå rakt fram 5 gr så tar min häst över kontrollen.
Han stegrar, vänder på ett ögonblick och sätter fullt ös åt motsatt håll.
Håll i hatten... fortfarande på en trafikerad väg.
detta upprepas 3 gr.
Jag kan nämna då att min häst är en gamal travhäst med många snabba kilometer i benen.
Han är hur trafiksäker som helst, vi har mött timmerbilar, traktorer, fyrhjulingar, moppar, golfbilar.. ja allt.. och han bryr sig inte.
Så vad som fick han att bete sig sådär har jag ingen aning om.
Jag har iaf inte ridit honom sen dess.
Enbart markarbete.
Vi gör alltså upp om vem det är som bestämmer och skapar tillit.
Därav kommer Didi, fröken markarbetes experten, och ger mig lite tips.












1 kommentar:

  1. sv: kan inte hitta nånstanns där man ser priset, googlade när jag hittade den, men då bar det inte nån sida som sålde den, bara en länk till asos som inte längre funkade :P
    men här är hemsidan till märket på klänningen, dom har en del liknande o snyggt iaf!

    http://www.lipsy.co.uk/store/clothing/party-dresses/show-all

    SvaraRadera